The King is dead! RIP 2006-2012

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την παρέα
Περισσότερα στο lexx.gr

Guest Post: Email campaign, email marketing και άλλα φρούτα

08 Sep 2008 by klou

Οκ, ίσως έχετε ξανά ακούσει ότι η αποστολή newsletter και γενικότερα το email marketing είναι ένα καλό εργαλείο για το γενικότερο marketing της εταιρίας γιατί κρατά μια τακτική επικοινωνία με τους πελάτες της.

Η αλήθεια είναι ότι ένα newsletter μπορεί να γίνει κάτι περισσότερο από μια απλή τακτική επιφανειακή επαφή με το πελατολόγιο. Με την κατάλληλη δομή, μπορεί να γίνει ένα σταυροδρόμι όλων των διαδικτυακών και φυσικών ενεργειών μιας εταιρίας και ένα πολύ ισχυρό εργαλείο πωλήσεων.

Βεβαίως, για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο, πρέπει του δοθεί και η ανάλογη σημασία. Δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις το newsletter θεωρείται κάτι το οποίο μπορεί να δημιουργηθεί εύκολα και γρήγορα, χωρίς μελέτη και ιδιαίτερους προβληματισμούς και αρκετές φορές αποστέλλεται ως αρχείο εικόνας ή pdf.

Ένα newsletter είναι ένα One page mini website, το οποίο πρέπει να είναι το ίδιο εύχρηστο και λειτουργικό όπως ένα καλοστημένο εταιρικό website.

Συγκεκριμένα ένα newsletter οφείλει να έχει:

Valid xhtml & css

Η συγγραφή κώδικα και το κόψιμο μιας μακέτας η οποία προορίζεται να διαβαστεί στους email clients ( ms outlook, gmail, yahoo, hotmail, thunderbird, Eudora κτλ..) αποτελεί πονοκέφαλο για τους web designers, διότι ο καθένας client ακόμη υποστηρίζει το μακρύ του και το κοντό του από άποψη κώδικα. Μπορεί μια γραμμή κώδικα css να υποστηρίζεται από το yahoo ( ο οποίος κατά τη γνώμη μου αποτελεί web designer friendly, email client ) αλλά όχι από το gmail ή το Outlook.

Μια ενθαρρυντική προσπάθεια για την συμβατότητα των email clients γίνεται στο Email standards project

Creative visual design

Το newsletter καλείται να περάσει ένα μήνυμα, στους πελάτες της εταιρίας. Είναι το ίδιο σημαντικό με το διαφημιστικό σας τηλεοπτικό σποτ, την εταιρική ιστοσελίδα και τις καταχωρήσεις στα έντυπα. Μάλιστα είναι ακόμη πιο ισχυρό εργαλείο, γιατί στην προκειμένη περίπτωση έχεις στη διάθεση σου ανατριχιαστικά στοιχεία όσον αφορά τα στατιστικά της αποτελεσματικότητας του.

Έτσι οφείλει να σχεδιαστεί από επαγγελματίες και όχι να αποτελέσει τον κακό συνδυασμό του διαφημιστικού τηλεοπτικού ή εντύπου με συνοδεία της σκέψης «Δε πειράζει, απλά ένα Newsletter είναι »

Tip: Κάποια email clients δεν επιτρέπουν αυτόματα την εμφάνιση των εικόνων. Οπότε αν έχετε σχεδιασμένους τους τίτλους ή κάποια μηνύματα σε μορφή εικόνας , είναι καλό από κάτω να τα έχετε και σε μορφή κειμένου, ώστε να καλύψετε κάθε πιθανό ενδεχόμενο, κάτι που επιτυγχάνεται με τεχνικές CSS.

Μετρήσεις και στατιστικά

Ωραία, ετοιμάσαμε το newsletter, το τεστάραμε σε όσους email clients είχαμε τη δυνατότητα, και το στείλαμε. Αυτό ήταν. Φίουυυ φίουυ… ( σφυρίζω αδιάφορα, ανοίγω το facebook και πάω να κάνω καφέ ) Η πολύτιμη συμβουλή « Αν δε μπορείς να μετρήσεις την αποτελεσματικότητα από αυτό που κάνεις, μην το κάνεις!» ισχύει και εδώ. Η μισή αξία του Newsletter βρίσκεται στα αποτελέσματα που αποκομίζει κανείς, διαβάζοντας και εξάγοντας συμπεράσματα από τις μετρήσεις του.

Οι περισσότερες εφαρμογές δημιουργίας email campaign, παρέχουν τέτοιου είδους στατιστικά όπως, ποιος από τους παραλήπτες άνοιξε το email που του στείλατε, ποια links ακολούθησε και πόσες φορές τα επισκέφτηκε, ποιο διάστημα έγινε η μεγαλύτερη ανάγνωση των emails, πόσοι και ποιοι επέλεξαν διαγραφή από τη λίστα;

Πόσα emails πιάστηκαν από τον hosting provider των παραληπτών ως spam; Καλό θα ήταν να περιλαμβάνατε κάποιο μήνυμα πρόσθεσης της email διεύθυνσης της εταιρίας στις επαφές του παραλήπτη, ή και κάποιο «ενθαρρυντικό μήνυμα το οποίο διαβεβαιώνει τον παραλήπτη ότι δεν θα χρησιμοποιούσατε ποτέ spam πολιτική και ότι η email διεύθυνση του δεν θα πουληθεί»

Μήπως να κάνατε κάποια re-arrange τους συνδέσμους προς τα εταιρικά websites, ανάλογα με την επισκεψιμότητα και την αποδοχή που είδατε ότι έχουν με την τωρινή μορφή του newsletter;

Τα δεδομένα αλλάζουν και το ιδανικό αποτέλεσμα έρχεται μέσα από μελέτη και έρευνα. Ωστόσο κάποια στοιχεία είναι δεδομένο ότι πρέπει να υπάρχουν.

Ένα newsletter πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε:

Στοιχεία που αυθεντικοποιούν το email σας στον παραλήπτη:

  1. Τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρίας.
  2. Την εικαστική ταυτότητα της εταιρίας , διαμορφωμένη κατάλληλα.

Φιλική προσέγγιση του παραλήπτη.

  1. Παραπομπή σε εξωτερικό link, σε περίπτωση που δεν μπορεί να διαβάσει το email σας στον client του.
  2. Ενημέρωση του ότι δεν πρόκειται για spam, και ότι μπορεί να προσθέσει τη ηλεκτρονική διεύθυνση σας στην λίστα επαφών του, σε περίπτωση που ο email client του τοποθετεί το email σας στον φάκελο της ενοχλητικής αλληλογραφίας.
  3. Εύχρηστο γραφικό περιβάλλον