Ενημερώσεις

Guest Post: Γιατί το Ubuntu δεν μπορεί να γίνει το most used OS;

Όλοι παραδέχονται ότι τα Windows και πιο συγκεκριμένα τα Windows Vista είναι χάλια. Εμείς οι geeks, αλλά μέχρι και η ίδια η Microsoft που έβγαλε Service Pack μετά από λίγους μήνες από το launch τους. Οι περισσότεροι ακούνε για Unix και λένε "τι είναι αυτό πάλι;". Τι φταίει όμως και όλος αυτός ο κόσμος δεν switch-άρει στα Ubuntu.

Πολλά είναι τα posts που συναντάμε τύπου «10 Λόγοι για να αλλάξεις σε Linux». Προτρέπουν τον κόσμο να switch-άρει σε κάτι δωρεάν, παραμετροποιήσιμο, Open Source, με μια μεγάλη κοινότητα και support, anti-virus free και άλλα πολλά προτερήματα των Linux (και των Mac) έναντι των Windows είτε είναι Vista είται είναι Xp. Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Πιο συγκεκριμένα, παραθέτω μερικούς ενδεικτικούς λόγους που ενώ ο κόσμος καταλαβαίνει ότι τα Windows δεν είναι καλά, δεν αλλάζει περιβάλλον σε Linux και συγκεκριμένα στα Ubuntu την πιο δημοφιλή διανομή.

Αμφιβολίες και Φοβίες

«Λένε ότι είναι για hackers», «Πώς θα τα εγκαταστήσω;», «Λειτουργούν οι Windows εφαρμογές στα Linux;» είναι μερικές από τις συνήθεις ερωτήσεις που κάνει ο κόσμος. Και όμως υπάρχει απάντηση. Δεν είναι για hackers -αν και χρειάζονται κάποιες πιο προχωρημένες γνώσεις, εγκαθιστούνται πιο εύκολα απ' ότι τα Windows αλλά καμία Windows εφαρμογή δεν "τρέχει" στα Linux εκτός αν την τρέξουμε μέσω Wine.

Hardware related issues

Όπως είπα η εγκατάσταση Linux είναι πιο εύκολη απ' ότι των Windows. Αλλά ποιος Windows-based και windows-μαθημένος χρήστης θα (προσπαθήσει) να κάνει compile from source ή να τρέξει εντολές στο terminal. Ποιός θα φάει τις μέρες του να ψάχνει για tutorials ή guides για terminals ή ότι άλλο φανταστείτε ή ακόμα χειρότερα drivers; Στα Windows έχει συνηθίσει ο κόσμος σε GUI front-ends και όλα ωραία και καλά, τσεκάρω εδώ και εκεί, κλικάρω με το ποντίκι και είμαι έτοιμος, σε αντίθεση με τον χρήστη Linux που ναι μεν υπάρχει (λογικό) το GUI αλλά μέσω terminal έχει περισσότερο έλεγχο του κάθε πράγματος και κατάστασης και το χρησιμοποιεί περισσότερο.

Το πρόβλημα του μέσου χρήστη

Όλοι ξέρουμε ότι κάθε τόσο είναι αναγκαστικό στα Windows να κάνουμε format λόγω των άπειρων ιών, trojans στον δίσκο, που σημαίνει re-install όλων των προγραμμάτων, ξανά ρυθμίσεις και αν δεν έχουμε κάποιο γνωστό ή φίλο "κομπιουτεράκια" τότε κάθε τόσο λεφτά στο service του PC. Αλλά και πάλι. Όλοι μένουν στα Windows γνωρίζοντας το πρόβλημα ή ακόμα και αναβαθμίζοντας αγοράζοντας καινούργιο PC για να τρέχει τις νεώτερες εκδόσεις. Συνήθεις ερώτηση: «Με αυτό το PC θα μπορώ να τρέχω Vista, να βλέπω ταινίες και να σκανάρω το PC για τους ατέλειωτους ιούς με το ΜcAffee;». Το laptop που έχω έχει 1.6Ghz επεξεργαστή (one core), 128Mb on-board κάρτα γραφικών και 512Mb RAM.
Και δεν κολλάει και έχει και καλύτερα γραφικά απ' ότι το Aero των Vista.

Παράγοντας Επιχείρηση

Όλες οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μόνο Windows από τότε που τα έβγαλε η Microsoft και δεν έχει αλλάξει τίποτα, ούτε πρόκειται. Ακόμα και για υπάλληλος πρέπει να έχεις ECDL που πιστοποιεί ότι ξέρεις από Windows/υπολογιστές αλλιώς σημαίνει ότι είσαι αμαθής.

Παρένθεση: τελικά ποιος είναι ο αμαθής; Αυτός που δεν ξέρει να γράφει ούτε μία εντολή DOS και ξέρει μόνο από «κειμενογράφο» ή αυτός που μπορεί να αλλάξει λειτουργικά σε ένα PC, να χειριστεί terminal (είτε Windows είτε Linux είτε Mac) και άλλα πολλά, -πάρα- πολλά.

Ακόμη, ποια εταιρεία θα πληρώσει για να εκπαιδεύσει όλους τους υπαλλήλους της σε καινούργια «τεχνολογία», πόσο παραγωγικό χρόνο θα χάσει, πόσα λεφτά, πόσο κέρδος και ότι συνεπάγεται με αυτό.

Conclusion

Καταλήγοντας, πιστεύω πως με το πέρασμα του χρόνου όλο και θα μεγαλώνει σταδιακά το ποσοστό χρήσης των Linux αλλά δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τα Windows (ειδικά στις επιχειρήσεις) αν και το ελπίζω και θα τα υποστηρίζω. Τα Linux θα παραμείνουν για αυτούς τους τυπάδες που απλά γουστάρουν τους υπολογιστές και έχουν τις γνώσεις, άσχετα με το πόσο mainstream θα γίνουν τα επόμενα χρόνια.

16 Σεπ 08 - 18:40 // Bookmark and Share
Εικόνα: lexx
Αλέξανδρος Λίγγρης
Ο Lexx είναι web guy, με διάφορες ικανότητες, κουσούρια και φιλοδοξίες. περισσότερα »

Διαβάστηκαν περισσότερο σήμερα

17 Σχόλια

Εικόνα: Ανώνυμος

τις γνώσεις, και το χρόνο να ασχοληθούν. Πολύ σημαντικό.
Γιατί όταν μου πήρε 4 ώρες μέχρι να καταλάβω και να κάνω ένα dual boot system μεταξύ windows και suse με τα partition και τις αλλαγές που χρειάστηκαν...
Μέχρι και εμείς οι τυπάδες, κάποια στιγμή λέμε γαμώτο. Ας βγεί κάτι που κάνει εγκατάσταση απλά και δε χρειάζεται να τρέμουμε αν το pc μας δεν θα ξανα ανοίξει ποτέ.

Τρί, 2008-09-16 21:06
Εικόνα: Ανώνυμος

Νομίζω πως κάλυψες μόνο ένα μικρό τμήμα του "προβλήματος", χωρίς να είναι απαραίτητα κακό αυτό, γιατί εκτός απ' τους συνηθισμένους αναγνώστες του ιστολογίου η ανάρτηση θα διαβαστεί και θα σχολιαστεί και από πολλούς άλλους, που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις, είτε οι γνώσεις τους περιορίζονται στη σφαίρα του χειρισμού μόνο, ενός Η/Υ.

Αναδιατυπώνοντας την απορία σου, θα μπορούσαμε να ερωτηθούμε με την ίδια ευκολία "γιατί ένας Έλληνας χρήστης Η/Υ που μεγαλώνει μέσα σ' ένα αποστειρωμένο Windows OS περιβάλλον αποφασίζει να στραφεί σ' άλλο λειτουργικό;" (ανεξάρτητα αν αυτό θα είναι Mac OS ή Linux). Ή, "πόσοι ξέρουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές προς τα Windows λύσεις για την ίδια γκάμα εργασιών στον Η/Υ;". Ή "πόσο δρόμο έχει διανύσει η GNU/Linux κοινότητα για να μπορέσει να προσφέρει ένα λειτουργικό στο μέσο χρήστη, που δε θα απαιτεί την εισαγωγή ούτε μιας γραμμής εντολών;

Νομίζω πως χωρίς αναφορά σε μερικά επί μέρους στοιχεία δε θα είμαστε και ιστορικά σωστοί απέναντι σ' όσους εργάζονται - το πλείστον εθελοντικά - για την "αφύπνιση" του χρήστη. Γιατί μόνο ως "αφύπνιση" μπορεί να θεωρηθεί η εξοικείωση με ένα προϊόν που διανέμεται δωρεάν και απελευθερώνει από περιορισμούς, σ' αντίθεση μ' ένα προϊόν που σε κρατά καθηλωμένο σε μια σειρά δεδομένων επιλογών.

Πρώτ' απ' όλα, είμαι απ' αυτούς που πιστεύουν πως το Linux πρέπει να πλησιάσει τον απλό χρήστη κι όχι ο χρήστης το Linux. Κάποιος που θέλει να γράψει ένα κείμενο στον κειμενογράφο δε χρειάζεται να μάθει να κάνει τίποτα παραπάνω. Κάποιος που πηγαίνει στη δουλειά το πρωί και πρέπει να εκδώσει αποδείξεις και τιμολόγια λιανικής δε θέλει να ξέρει πως και που, αλλά ότι το πρόγραμμα-λειτουργικό του δεν θα τον "κρεμάσει".
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών χρησιμοποιεί μόνο ένα μικρό (μηδαμινό ουσιαστικά) τμήμα των διαθέσιμων δυνατοτήτων ενός προγράμματος ή ενός λειτουργικού, τα άλλα είναι σωστή προώθηση προϊόντος.
Το είδαμε για παράδειγμα στα κινητά τηλέφωνα. Όλοι προτιμούν πλούσιες σε δυνατότητες συσκευές, αλλά εκμεταλλεύονται μόνο το 1% των δυνατοτήτων αυτών - στην καλύτερη περίπτωση.

Η κυκλοφορία της σουίτας εφαρμογών γραφείου Open Office, ο περιηγητής της Mozilla, το Kubuntu στις σχολικές αίθουσες κ.α. τόσα μικρά λιθαράκια βοήθησαν να ρίξουν "κλεφτές ματιές" οι πιο προχωρημένοι χρήστες ή πιο σωστά, οι πιο "υποψιασμένοι" χρήστες, στο Ανοιχτό Λογισμικό.
Ταυτόχρονα, η εξάπλωση των ευρυζωνικών συνδέσεων πρόσφερε τη δυνατότητα άμεσης, ασφαλούς κι ανέξοδης ανάκτησης-διάδοσης του κώδικα. Το διαδίκτυο και η ενασχόληση του "ανειδίκευτου" (αδόκιμος ο όρος, αλλά ας μου επιτραπεί η υπέρβαση) χρήστη μ' αυτό, τον έφερε πιο κοντά στην πληροφορία και στο Ανοιχτό Λογισμικό.

Αρνούμαι την προφητεία στην οποία οδηγείσαι στο τέλος του άρθρου σου, τη στιγμή μάλιστα που το λειτουργικό και η ανάγκη ύπαρξης στην "καρδιά" του υπολογιστή μας χάνεται με το πέρασμα του χρόνου και οδηγούμαστε σε λύσεις με "υπολογιστικά σύννεφα", απομακρυσμένα απ' τη βολή του γραφείου μας.

Λυπάμαι που ο χρόνος μου είναι περιορισμένος και αναγκάζομαι να διατυπώσω εν τάχει μερικές σκέψεις, σ' ένα τόσο καίριο ερώτημα, όπως αυτό που αναλύεις. Επιφυλάσσομαι να επανέλθω...

Πάντως, μπράβο για το συλλογισμό που κάνεις, σε τόσο νεαρή ηλικία και στα παιδιά, που σου δώσανε "βήμα" για να εκφραστείς!

Τρί, 2008-09-16 21:13
Εικόνα: Ανώνυμος

Σκόπιμο, νομίζω, θα ήταν να παρπέμψουμε τους ενδιαφερόμενους και στην πηγή έμπνευσης για το κείμενο: Stefan Neagu, «Why isn't Ubuntu the number 1 operating system?», The Tux Geek Blog (10 Σεπτεμβρίου 2008).

Τρί, 2008-09-16 21:14
Εικόνα: Ανώνυμος

Πρώτα απ' όλα ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Με την σειρά μου παραπέμπω και εγώ για όποιον ενδιαφέρεται στα myubuntu.gr και ubuntu.gr για περεταίρω ενημέρωση σχετικά με τα Ubuntu.
@klou μην νομίζεις και εγώ τον πρώτο καιρό είχα φάει τα tutorials κλπ στην μάπα για ώρες. Αλλά σιγά σιγά μαθαίνεις κάποια πράγματα μηχανικά και αν γουστάρεις περισσότερο τα μαθαίνεις και ακριβώς τι κάνουν το καθένα, λειτουργίες και που αλλού μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις. (π.χ. console commands)
@Γιώργος Ανδρουλιδάκης ναι πήρα κάποια στοιχεία όντως, αλλά δεν βασίστηκα πολύ σε αυτό. Είδα κατά τύχη στο Digg το άρθρο, clickαρα και το διάβασα. Μετά το έκλεισα το tab. Και μετά άρχισα να το γράφω στις 14 (Κυριακή) χωρίς να το ξαναπισκεφτώ, κρατώντας τα βασικά στοιχεία μονο. :-)

Τρί, 2008-09-16 23:45
Εικόνα: Ανώνυμος

Α, ξέχασα, θα ήθελα να πω και ένα μεγάλο ευχαριστώ στα καλά παιδιά του Webz.gr (Lexx+PanosJee) που δέχτηκαν για το guest-post. Cheers! :-)

Τρί, 2008-09-16 23:47
Εικόνα: Ανώνυμος

[...] καλά παιδιά του Webz.gr δημοσίευσαν το guest-post μου με τίτλο “Γιατί τα Ubuntu δεν μπορούν να γίνουν το most used OS?”. Aν θέλετε clickάρετε να το δείτε και να πείτε τη γνώμη [...]

Τρί, 2008-09-16 23:56
Εικόνα: Ανώνυμος

Να σαι καλά Απόστολε. Βρίσκω το άρθρο σου πολύ ενδιαφέρον!

Τετ, 2008-09-17 02:16
Εικόνα: Ανώνυμος

Ενδιαφέρον το άρθρο και συγχαρητήρια. Αλλά μήπως πρέπει να αλλάξει το "τα Ubuntu" στον τίτλο με "το Ubuntu" όπως είναι το σωστό; Όχι τίποτα άλλο, αλλά θα το δει και κανένας hard core λινουξάς και θα στραβώσει. :-)

Παρ, 2008-09-19 04:50
Εικόνα: Ανώνυμος

Σωστός :). Το αλλάζω.

Παρ, 2008-09-19 05:10
Εικόνα: Ανώνυμος

Ναι δικό μου λάθος, soz :P Έχω συνηθήσει να λέω το Ubuntu => τα Ubuntu για ανεξοίγητους λόγους xD.

Παρ, 2008-09-19 23:42
Εικόνα: Ανώνυμος

@klou: Δεν είναι απαραίτητο να είναι το σύστημα διπλοεκκινήσιμο, δέστο αλλιώς, πότε μια σκέτη λινουξοεγκατάσταση σε καλύπτει, χωρίς "παράθυρα".

Γενικότερα,
η δυσκοιλιότητα της διάδοσης του open source λογισμικού, οφείλεται στη ανυπαρξία διαδικτυακής σύνδεσης, μέχρι πρότινος. Και, σε μεγάλο βαθμό στο προεγκατεστημένο λογισμικό. Το βρίσκει ο καινούργιος έτοιμο στον υπολογιστή και του αρκεί. Όμως, η αλλαγή αρχίζει να φαίνεται, άσχετα αν θέλει το χρόνο της. Αν μάλιστα βγουν παιχνίδια για open source λειτουργικά, η ταχύτητα μετάβασης σ' αυτά θα σημειώσει μεγάλη άνοδο. Δεν είναι αφελής η Μικρολογισμική που τα "πατρονάρει" με λύσσα.
Στα εταιρικά περιβάλλοντα υπάρχει κι' ένα άλλο θέμα. Κανείς δεν προσφέρει κάτι που είναι δωρεάν, γιατί δεν έχει ποσοστό κέρδους. Άσε που οι περισσότερες εταιρίες τεχνικής υποστήριξης της αγοράς δεν έχουν ιδέα από μη παραθυρικά λογισμικά.

Κυρ, 2008-09-21 22:35
Εικόνα: Ανώνυμος

Το έγραψα και στο blog του Αποστόλη, το γράφω εδώ για να το συζητήσουμε.

Το Ubuntu είναι διανομή της πλάκας, τι να λέμε τώρα. Μάγκες εγώ με όλο τον σεβασμό προτείνω να διαφημίζουμε το Ubuntu και όχι μια καλή και προσεγμένη Linux διανομή όπως το Gentoo και το Arch; Εγώ στα μηχανάκια μου Gentoo βάζω και πάει σφαίρα. Είναι και πολύ πιο φιλικό από το Ubuntu που αν χαλάσει κάτι την πο*τσισες.

Γνώμες;

Τρί, 2008-10-28 04:38
Εικόνα: Ανώνυμος

Προσωπικά δεν έχω την εμπειρία. Όμως η εγκατάσταση και η χρήση είναι το ίδιο απλά με του Ubuntu;

Τρί, 2008-10-28 04:58
Εικόνα: Ανώνυμος

Συμφωνώ με τον Δημήτρη. Προσωπικά προτιμώ Debian και CentOS (RHEL) απ' όλες τις διανομές Linux. Κάποτε μου άρεσαν το Suse (εποχές πριν το 10), και το Fedora (πριν το 7).

Αν και έχω συνηθίσει σε FreeBSD.

Επίσης, το Ubuntu κατ' εμέ δεν είναι πλέον Linux. Πάει να γίνει ξεχωριστό λειτουργικό με τόσες αλλαγές που γίνονται στον πυρήνα του, στα προγράμματα του, στα daemons και δε συμμαζεύεται. Πρόκειται για τη διανομή των βαρεμένων, και τα προβλήματά του είναι περισσότερα από των Windows μετά από μερικούς μήνες χρήσης.

Δευ, 2008-12-22 02:39
Εικόνα: Ανώνυμος

Διάβαζα πριν καιρό στο PCAdvisor γιατί τα Win7 μπορεί να αποτελέσουν τη μεγαλύτερη απειλή γενικά για τα Linux. Βασικά γιατί ua πωλούνται περισσότεροι φορητοί από ότι σταθεροί (το άρθρο υποστηρίζει πως το μέλλον ανήκει στους φορητούς) που θα έχουν επάνω προεγκατεστημένα τα win7 που θα έχουν έκδοση (θα βγούνε σε πολλές εκδόσεις) που θα είναι ελαφριά για το φορητό και έτσι δε θα χρειάζεται ο χρήστης να βάλει linux. Το παιχνίδι για εμένα θα γίνει ανάμεσα στην Microsoft και τους κατασκευαστές των φορητών. Με τα vista κατάφερε να τους αναγκάσει στα περισσότερα μοντέλα τους να βάλουν vista και φορητοί με μεσαίας επεξεργαστικής ισχύος επεξεργαστή να σέρνονται. Η Hp αν δεν κάνω λάθος ή η Acer διαθέτει και διανομή Linux. Αν το κάνουν αυτό όλες οι εταιρίες μπορεί κάτι να γίνει καλό με τα Linux τα οποία όμως, μπορεί να έχουν γίνει πολύ πιο φιλικά σε σχέση με πριν 4 χρόνια, δεν καλύπτουν όμως τις ανάγκες ενός gamer που δεν είναι λίγοι. Όπως και ενός απλού χρήστη που θα θελήσει να κάνει εγκατάσταση μία απλή έκδοση linux. Πιο εύκολα μου φαίνεται να εγκαθιστώ win από ότι την πιο απλή έκδοση linux. Μου αρέσουν πολύ. Έχουν γραφικά γαμάτα, δεν γονατίζουν το σύστημα, δε χρειάζεται να βάζεις δισκάκια με drivers αφού μόνα αναγνωρίζουν το hardware και έχουν και γραφικό περιβάλλον τόσο όμορφο που η M$ το έκλεψε και το έβαλε στα Win7

Παρ, 2009-02-13 13:20
Εικόνα: Ανώνυμος

λολ, Δημήτρη και Στάθη είστε εκτός θέματος.
Μιλάμε για χρήστες που δε ξέρουν τι είναι τερματικό.
Το freeBsd, το Gentoo και το Arch δεν έχουν καμία σχέση με το Ubuntu.

Καταρχάς εγώ να πω ότι όλη αυτή η τρέλα για την προσέλκυση κόσμου στο Linux και γενικότερα στο καθετί (πχ ΙΕ-->Firefox κλπ) μου φαίνεται παράλογη, άσε που μου θυμίζει τα κόμματα στις σχολές. Καθένας έχει μυαλό να ψαχτεί, να καταλάβει και να επιλέξει. Το μόνο που θα κάνω εγώ είναι να του δείξω την άλλη επιλογή. Θα σου πώ τα καλά, τα κακά, αλλά τελικά εσύ θα επιλέξεις. Δε ξέρω γιατί κάποιοι τρελαίνονται και βάζουν σκοπό μόνο την προσέλκυση κόσμου και πιέζουν μανιωδώς για αυτό.

Γενικότερα υπάρχει ένα learning curve σε κάθε τι νέο. Κι αυτή η καμπύλη σημαίνει και κάποια σπατάλη/θυσία χρόνου, που πολλοί δεν έχουν. Κόστος/Κέρδος, υπολογίζεις και διαλέγεις. Ο Vim πχ μπορεί να σε κάνει να ξεροκαταπιείς στην αρχή, αλλά μετά μπορείς να πετάξεις το ποντίκι στα σκουπίδια. (dwm/ratpoison + Vim + Vifm + Vimperator/uzbl κλπ που δεν είναι του θέματος).

Ένας νέος χρήστης λοιπόν δεν έχει θέση στο Gentoo ή το Arch, πόσο μάλλον σε BSD. Το Ubuntu υπηρέτησε το σκοπό να φέρει άπειρους noobs στο Linux, κι αυτό δεν είναι κακό. Μαζί έκανε κι άλλα πράγματα, ο κόσμος φέρνει και κι άλλο κόσμο και ανάμεσα σ'αυτούς είναι και κάποιοι αξιόλογοι. Επίσης η Canonical χρηματοδότησε πολλούς για την ανάπτυξη και τη συντήρηση λογισμικού που αλλιώς δε θα γίνονταν ποτέ. Ναι, οι προγραμματιστές του Linux είναι κι αυτοί άνθρωποι, κ έχουν και οικογένειες και πραγματική ζωή και κανονικές δουλειές, και γι αυτό πρέπει να ζήσουν κάπως. Εκτός κι αν ξέρετε κανέναν που έχει κάνει donation.. Οπότε μη κατηγορείτε το Ubuntu έτσι από το πουθενά.

Απ την άλλη συμφωνώ ότι το Ubuntu αρχίζει και παίρνει άλλο δρόμο, αλλά αυτό το ξέραμε από την αρχή. Δεν ξέρω αν έχετε δεί αυτό :
Ubuntu no.1 Bug

Αλλά η αντίδραση σε αυτό αντιβαίνει κάθε λογής ιδεολογία του Linux. Ο καθένας συνεχίζει να κάνει τις επιλογές του. Ο Shuttleworth επέλεξε αυτόν τον δρόμο. Θέλει ένα commercial product που στη τελική στο τέλος ίσως ζητήσει και χρήματα για την υποστήριξή του. Λοιπόν ? Το ίδιο έκανε και η Suse, και η RedHat.
Και μη πει κανείς ότι έχει παράπονο από την Red Hat (παρά το άθλιο PMS που έχει, !rpm? στη σπηλιά ζούνε?) γιατί η RedHat έχει την 1η θέση στην ανάπτυξη του πυρήνα και πληρώνει και ανθρώπους για αυτό..

Προσωπικά απεχθάνομαι το Ubuntu όσο και τα Windows. Αλλά δε μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα. Στη τελική αν έχεις ένα δυνατό PC και το μόνο που κάνεις είναι να μπαίνεις facebook και msn όπως κάνει ένα τεράστιο ποσοστό χρηστών, κάτσε με windows αφού ποτέ δε θα έχεις κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Για μένα windows χρειάζεσαι μόνο αν παίζεις παιχνίδια, αφού το Linux σου προσφέρει τα πάντα και καλύτερα, και όπως ακριβώς τα θες.

Το θέμα είναι λιγάκι ατελείωτο και ξεχνάω κι αυτά που θέλω να γράψω..

btw, GNU κ Linux δεν είναι τόσο κοντά όσο νομίζει πολύς κόσμος. πχ καμία από τις γνωστές διανομές (ούτε το Debian) είναι GNU/Linux πλέον, πολύ απλά γιατί οι τύποι στο GNU παλάβωσαν, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Οπότε πλέον έχουμε Linux - τον πυρήνα, και Linux Distr[os|ibutions] - διανομές.

Τρί, 2009-09-29 10:55
Εικόνα: Ανώνυμος

Εγώ χρησιμοποιώ "ΤΑ" FreeBSD. Γενικά αυτός που θέλει να γράψει ένα κείμενο και να δεί το mail του καλύπτεται με κάθε λειτουργικό σύστημα. Τι γίνεται όμως όταν πάει να εκτυπώσει; Τι γίνεται όταν πάει να δει ένα κλειδωμένο DVD;

Πέμ, 2009-10-01 19:46

Πες μας την βασιλική σου γνώμη

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια. If you have a Gravatar account, used to display your avatar.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <h2> <h3> <h4> <p> <img> <code> <blockquote>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>, <c>, <cpp>, <css>, <drupal5>, <drupal6>, <html>, <java>, <javascript>, <php>, <python>, <robots>, <ruby>, <sql>, <xml>. The supported tag styles are: <foo>, [foo].

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

© 2006-2010 Webz.gr | Designed by Alexander Lingris
Feedback