Google Health [Beta] Το απόλυτο φακέλωμα
Όλοι γνωρίζουμε πως το internet δεν υφίσταται χωρίς το google και πως αν δεν μπορούμε μπούμε στο google.com κάτι τρέχει με τη σύνδεσή μας... Τι έχουμε δει κατά καιρούς από το google; Τα πάντα... μηχανή αναζήτησης, χάρτες, χρηματιστήρια, διαφημίσεις, βίντεο, email, μπλα, μπλα, μπλα...
Αφού είμαστε φακελωμένοι στις περισσότερες από τις υπηρεσίες του, γιατί να μην αποδεχτούμε και το ύστατο φακέλωμα που μας παρουσίασε στις 9 Μαΐου ο μεγαλύτερος πολυεθνικός νταβατζής;
Ο λόγος για το Google Health (σε beta μορφή ακόμα) που δίνει την δυνατότητα στους χρήστες του να μπορούν να κρατούν το ιατρικό (κατά τ' άλλα απόρρητο) ιστορικό τους σε ένα μέρος που θα είναι εύκολο να το διαχειριστούν και να ενημερώνουν τους γιατρούς τους πιο εύκολα. Παράλληλα να λαμβάνουν ενημερώσεις για ασθένειες και κάθε τι άλλο ιατρικό νέο που μπορεί να τους αφορά.
Παρακάτω σας παραθέτω το Sharing authorization agreement του Google Health:
AUTHORIZATION
I hereby authorize Google to share the health information contained in my Google Health profile(s) in its entirety, to only those entities and individuals I designate, for the purpose of providing me with medical care and for the purpose of sharing my information with others that I choose.
I understand and agree that this authorization permits the disclosure of health or treatment information about me, to the entities and individuals I designate, that may also contain sensitive information relating to the following:
* HIV or AIDS
* Mental illness or any mental health condition
* Alcohol or substance abuse
* Sexually transmitted diseases
* Pregnancy
* Abortion or other family planning
* Genetic tests or genetic diseasesI understand and agree that this authorization also covers any record that was created by a doctor or other health care provider other than the doctor or health care provider who supplied the record to Google Health.
This authorization will remain in effect and permit the ongoing disclosure by Google of information in the Google Health Service until I delete my profile(s) in the Google Health Service entirely or revoke the authorization. I may revoke this authorization at any time by using the features or options described in the Google Health FAQ. I understand that my revocation will not apply to actions Google has already taken in reliance on my prior authorization.
I understand and agree that in addition to the information I choose to share, Google may only share information in the limited circumstances described in the Google Health Privacy Policy.
I understand that I may request a copy of this authorization at any time.
Η εγγραφή στην υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύκολη όπως άλλωστε και σε κάθε άλλη της Google. Αν έχετε ήδη λογαριασμό Google απλά δέχεστε τους όρους χρήσης και είστε έτοιμοι. Αν όχι απλά ακολουθείτε την διαδικασία.
Διαβάστηκαν περισσότερο σήμερα
-
01/07/201069 σχόλια
-
01/04/20109 σχόλια
-
12/11/200912 σχόλια
-
11/03/20105 σχόλια
-
07/01/20104 σχόλια
-
16/03/20100 σχόλια
-
23/01/20100 σχόλια




Ενδιαφέρον :)
θα αρχίσω να ξερνάω πέτρες με τη Google. Το παράκανε. Είπαμε καθένας στο τομέα του. Τι 'ν' αυτά τώρα; Πολύ σύντομα βλέπω να βγαίνει και το Google underpants (Beta) για να κράταμε ιστορικό με τα βρακιά που φοράμε. Χαϊ ρε.
@Gerasimos Tsiamalos: Δεν σε υποχρεώνει κανείς να χρησιμοποιείς την υπηρεσία, οπότε δεν μπορώ να καταλάβω τι σε ενοχλεί. Κάθε νέα υπηρεσία είναι κάτι θετικό, περισσότερες επιλογές, και σίγουρα καλύπτει τις ανάγκες κάποιων ανθρώπων (αλλιώς δεν θα φτιαχνόταν).
Χθες το βράδυ διάβαζα για αυτό και με το που πήγα να γράψω σχετικά, είδα το post σου.
Το φακέλωμα και το ethics πίσω από κάθε ηλεκτρονικό φάκελο ασθενών σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Όπως και να έχει, βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το ότι ένας κολοσσός όπως η google αναμείχθηκε με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίας υγείας.
Εγώ προσωπικά ένα πράγμα σκέφτομαι και ανατριχιάζω. Τι θα γίνει αν, όχι τώρα, μετά από 10 χρόνια αποφασίσει η google να φτιάξει μία ασφαλιστική εταιρία; Ακόμη κι αν τα παιδιά μας δεν έχουν λογαριασμό εκεί θα είναι φακελωμένα με το ιατρικό ιστορικό των γονέων τους. Μιλάμε δηλαδή για φακέλωμα πριν γεννηθεί ακόμη κάποιος.
Πολύ φοβάμαι πως η google είναι πολύ περισσότερο "μπροστά" από όσο μπορούμε να φανταστούμε.
Ανησυχώ πολύ για το τι θα δούμε τα επόμενα χρόνια...
@Michelle:Φυσικά και δε με υποχρεώνει κανείς.Αυτό έλειπε. Απλά το "σίγουρα καλύπτει τις ανάγκες κάποιων ανθρώπων" με προβληματίζει. Προφανώς και καλύπτει κάποιες ανάγκες αλλά είμαι σίγουρος πως δε καλύπτει τις ανάγκες των τελικών χρηστών, αλλά κάποιων άλλων.Anyway.
@Gerasimos Tsiamalos: Αν δεν καλύπτει ανάγκες τελικών χρηστών, τότε οι τελικοί χρήστες δεν θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία. So simple.
Michelle είσαι λίγο της σχολής του Adam Smith και του αόρατου χεριού; :p
Οι τελικοί χρήστες θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία αλλά δε νομίζω να εξυπηρετεί δικές τους ανάγκες και συμφέροντα.
Αν δεν εξυπηρετεί τις δικές τους ανάγκες τότε γιατί θα το χρησιμοποιήσουν; Μήπως τους κάνει και υπνωτισμό το Google (μόνο αυτό πια έχει μείνει να ακούσω!)?
Ok, ας γινουμε ποιο συγκεκριμενοι. Θα το χρησιμοποιουσες ποτε αυτο το πραμα; Αν ναι, γιατι;
Απλα μου φαινεται αθλιο και γελιο να πιστευει καποιος πως σε ενα τοσο ασταθες περιβαλλον που λεγεται internet μπορει να αποθηκευσει τετοιου ειδους πληροφοριες και να συνεχισει να πιστευει πως ειναι για καλο δικο του.
Και δεν ειναι μονο θεμα ασφαλειας, αλλα κοινης λογικης, οτι ενα τετοιο συστημα η μαμα Google δε το παρεχει δωρεαν γιατι ειναι η μαμα Τερεζα. Το παρεχει για λογους που προφανως αδυνατεις να κατανοησεις πληρως.
Οπως και να εχει, ο καθενας κανει οτι γουσταρει.
Classic greek: "Αν διαφωνείς με τη συνομωσιολογία μου είναι επειδή αδυνατείς να κατανοήσεις κάποια πράγματα που εγώ ως ξύπνιος τα πιάνω αμέσως μεχεχεχε".
Πέρα από αυτό, δηλαδή ό,τι δεν θα χρησιμοποιούσα εγώ, σημαίνει ότι δεν πρέπει να το χρησιμοποιεί κανένας;
Άλλωστε, ελεύθερη αγορά έχουμε. Εσύ φοβάσαι ή το θεωρείς άθλιο και γελοίο; Guess what? Δεν σε υποχρεώνει κανείς να το χρησιμοποιήσεις! Κάποιος άλλος μπορεί να μην φοβάται, να μην το θεωρεί άθλιο και γελοίο ή και να μην τον ενδιαφέρει στην τελική πως θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα η Google, αρκεί αυτουνού να του παρέχει την υπηρεσία αυτή!
Το να θες να μην υπάρχει μια υπηρεσία επειδή δεν σε ενδιαφέρει εσένα ή τη θεωρείς άθλια και γελοία είναι φασισμός αγαπητέ.
Ειμαστε σε ξενο σπιτι και δε θελω να ξεφυγω οποτε εχεις δικιο. Πασο. Ξερεις καλυτερα.
Classic ψευτό-ανώτερος τρόπος να ξεγλιστρήσεις... Τίποτα καινούριο ή ευφυές αγαπητέ...
Ok λοιπόν, τέλος συζήτησης αφού το επιθυμείς.
Παιδιά ήρεμα. Συζήτηση γίνεται επί του θέματος όχι δίκη. Michelle κι εγώ δεν είμαι σύμφωνος με την άποψη σου (εξήγησα παραπάνω τι με προβληματίζει) αλλά πιστεύω πως αν φτάσουμε στο σημείο που περιγράφεις στο 12ο σχόλιό σου τότε σίγουρα θα έχουμε δεχτεί να γίνουμε υποχείρια της κάθε google, facebook, κτλ
Σίγουρα είναι στο χέρι μας αν θα χρησιμοποιήσουμε τέτοιου είδους υπηρεσίες που έχουν ανάγκη προσωπικά ευαίσθητα δεδομένα.
Να ξεγλιστρήσω; Τι λες ρε χαϊβάνι; Εχεις παρει γραμμή οτι γράφεις σε blog άλλου; Με αφορμή την άποψη του;
Θα γράψω ένα σχετικό άρθρο στο blog μου και αν θες το συζητάμε απο εκεί.Δε φταίει σε τίποτα το blog του ανθρώπου να κρατάει τέτοιου είδους προσωπικές διαφωνίες.
Για πολλές κλωτσιές όμως.
Προφανώς δεν έχεις "πάρει γραμμή" εσύ ότι γράφεις σε blog άλλου, αν κρίνω από το τελευταίο σου "σχόλιο". Τα σχόλια είναι για να γίνεται συζήτηση. Προφανώς ο όρος σου είναι κάτι άγνωστο, και η όποια διαλεκτική σου ικανότητα περιορίζεται σε εκφράσεις επιπέδου δαπέδου σαν τις παραπάνω ή γυμνασιακές εξυπνάδες του στυλ "ναι ναι, δίκιο έχεις". Την προσωπική διαφωνία μόνο εσύ την βλέπεις αγαπητέ, εγώ ούτε σε γνωρίζω ούτε έχω προηγούμενα μαζί σου, τις απόψεις σου σχολίασα αλλά μάλλον έχεις συνηθίσει να κάνεις μονόλογο.
Ξεφύγατε λίγο απ'το θέμα νομίζω...
Δεν μ'αρέσουν καθόλου οι χαρακτιρισμοί τέτοιου επιπέδου ειδικά χωρίς αιτιολογία.
Η άποψη μου είναι ότι το Google Health κατά 90% θα πάει άπατο σε ένα με δύο χρόνια. Είναι απλά μία απ'τις δεκάδες υπηρεσίες που σκέφτονται, είτε ως Google, είτε μέσα από κατάθεση ιδεών από εσωτερικές ομάδες.
Το θέμα προσωπικών δεδομένων και ειδικά ιατρικών αρχείων είναι πάρα πολύ ευαισθητό για να το διαχειριστεί η οποιαδήποτε εταιρία πόσο μάλλον μέσω μιας υπηρεσίας που δεν έχει ξεκάθαρο στόχο για την χρήση αυτών [ είτε από τον ίδιο τον χρήστη, είτε από άλλους οργανισμούς με την συγκατάθεση του χρήστη ].
Περισσότερο σωστό θα ήταν ένα σύστημα που θα επέτρεπε την εύκολη αποστολή ιστορικού μεταξύ νοσοκομείων παρά κάτι τέτοιο.
Στα της διαμάχης τώρα: Michelle νομίζω ότι πρέπει να κοιτάξεις σε κάποιο λεξικό για την λέξη "Φασισμός" πριν την χρησιμοποιείς σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις. Είναι αρκετά προσβλητικό και στην συγκεκριμένη περίπτωση άστοχη η χρήση της.
Κάθεμια άποψη είναι σεβαστή αλλά όταν αντί για επιχειρήματα υπάρχει "πρόκληση" και χαρακτηρισμοί σε προσωπικό επίπεδο ενώ δεν "εκδικάζεται" κάποιο άτομο αλλά η αποψή του επί συγκεκριμένου θέματος τότε καταστρέφεται η συζήτηση.
just my 0.02€ :p
@Gerasimos Tsiamalos: Φίλε μου θα σε παρακαλούσα ιδιαιτέρως να μη χρησιμοποιείς τέτοιους χαρακτηρισμούς γιατί απαξιώνεται έτσι όλη η συζήτηση.
@HitMan: Οφείλω να ομολογήσω πως δεν το είχα σκεφτεί όπως το περιγράφεις στη δεύτερη παράγραφό σου. Είμαι περίεργος να δω τι θα γίνει.
@Hitman:
Περι φασισμού, υπενθυμίζω τι έγραψα γιατί οι παρανοήσεις είναι εύκολες όταν υπάρχουν τέτοια σχόλια σαν το δικό σου (χωρίς να υπονοώ ότι το έκανες με κάποια σκοπιμότητα, απλά έχω δει πολλές φορές να παρανοούνται λεγόμενα ανθρώπων επειδή κάποιος κατάλαβε λάθος):
"Το να θες να μην υπάρχει μια υπηρεσία επειδή δεν σε ενδιαφέρει εσένα ή τη θεωρείς άθλια και γελοία είναι φασισμός αγαπητέ."
Δεν νομίζω να χαρακτήρισα πουθενά κάποιον, ούτε είχα τέτοιο σκοπό. Ο δεύτερος ενικός ήταν χάριν αμεσότητας, δεν απευθυνόταν σε κάποιον συγκεκριμένα, εκτός αν κάποιος θεωρεί ότι εμπίπτει σε αυτό τον ορισμό.
Συμφωνώ μαζί σου για το Google Health btw.
Γνωρίζω την ευαισθησία της Michelle σε θέματα απαξίωσης κάποιου λογισμικού βάση της "ελληνικής καχυποψίας" (το λέω σωστά;) και γνωρίζω ότι καμιά φορά μπορεί να γίνει προκλητική όμως φίλε μου Γεράσιμε όσο και αν χάνεις την ψυχραιμία σου δεν είναι ωραίο να μιλάς έτσι σε μια γυναίκα (ούτε σε άντρα αλλά πόσο μάλλον...).
Γυρίζοντας στο θέμα, νομίζω πάντως ότι η Google δεν έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού σε οριακές καταστάσεις όπου οφείλει να προστατέψει τον χρήστη.
Ευχαριστώ Αλέξανδρε αλλά δεν θα ήθελα να λαμβάνει υπόψιν κάποιος το φύλο μου πριν μου μιλήσει. Μην θέλουμε ισότητα μόνο όπου μας βολεύει γιατί τότε είναι ουτοπία ;)
Ο τρόπος αυτός είναι απαράδεκτος ανεξαρτήτως φύλου. Το ότι είμαι γυναίκα δεν θα έπρεπε να αλλάζει κάτι.
Πάντως δεν είμαι "ευαίσθητη σε θέματα απαξίωσης κάποιου λογισμικού βάσει της ελληνικής καχυποψίας" αλλά γενικώς με ενοχλεί η υπερβολική καχυποψία που δείχνουν συνήθως οι έλληνες όταν πρόκειται για κάποια εταιρεία. Δεν λέω ότι οι τελευταίες είναι άγγελοι επί γης, αλλά από την άλλη μεριά, η τόση συνομωσιολογία είναι άδικη.
Και για να σου λύσω την προηγούμενη απορία, ναι θα μπορούσες να πεις ότι είμαι της σχολής του Adam Smith και του "αόρατου χεριού". :P
Να προσθέσω και εγώ την άποψή μου.
Όλες οι υπηρεσίες που μπορούν να βοηθήσουν τον πολίτη στην καθημερινότητά του είναι ευπρόσδεκτες. Ακόμα και στον τομέα της υγείας. Ειδικά εκεί, όπου πολλές χώρες και μέσα σε αυτές και η Ελλάδα πάσχουν.
Η αντίρρησή μου είναι να συγκεντρώνονται τόσες πληροφορίες και εξουσίες πίσω από μια και μόνο εταιρεία. Αυτό είναι ολοφάνερο ότι εγκυμονεί κινδύνους για το μέλλον (και δεν αναφέρομαι σε συνωμοσίες αλλά για απλή διαρροή πληροφοριών).
Από την άλλη κάτι τέτοιο στην Ελλάδα είναι παντελώς άχρηστο. Ο λόγος είναι ότι αν και σε μερικά νοσοκομεία οι φάκελοι των ασθενών ίσως κρατούνται ηλεκτρονικά και ως εκ τούτου είναι χρήσιμοι τόσο στους γιατρούς όσο και στους ασθενείς, στα περισσότερα νοσοκομεία οι φάκελοι σαπίζουν σε κάποιο υπόγειο ανακατεμένοι και πολλές φορές αφύλακτοι.
Αν δεν οργανωθεί η κατάσταση στα νοσοκομεία θα μας σώσει το Google;
Προσθέστε και το γεγονός ότι στην Ελλάδα ένα πολύ μικρό ποσοστό των ασθενών ξέρουν να χειρίζονται ή έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, και ότι το ίδιο ισχύει και σε μεγάλη μερίδα των γιατρών και θα καταλάβουμε ότι μια τέτοια υπηρεσία είναι ουτοπική.
Το ιδανικό θα ήταν κάθε ιστορικό και εξετάσεις των ασθενών να καταχωρούνται ηλεκτρονικά, και να είναι προσβάσιμοι μέσα από ένα δίκτυο που θα είχαν πρόσβαση μόνο τα νοσοκομεία, ώστε όπου και αν νοσηλευτείς να έχει ο ιατρός πρόσβαση στο ιστορικό σου, άμεσα.
Το ιντερνέτ κάθε άλλο παρά ασφαλής τόπος είναι για τέτοια δεδομένα ασχέτως που όλοι μας έχουμε ήδη φακελωθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όπως επισημαίνει και ο Lexx.
Φίλε Praetorian με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο στον συλλογισμό σου. Όπως έγραψα και στο post μιλάμε για τον μεγαλύτερο πολυεθνικό νταβατζή που ακόμη κι αν δεν έχει δώσει ποτέ δικαιώματα περί διαρροής ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών καλό είναι να φυλάμε τα ρούχα μας γιατί ποτέ δεν ξέρεις...
Έτσι ακριβώς είναι. Κάθε τι το οποίο είναι για το "καλό μας" καλό είναι να το κοιτάμε και λίγο με κριτικό μάτι. Λίγος προβληματισμός ποτέ δεν έβλαψε κανέναν...
Και μια μικρή διόρθωση: Η τελευταία φράση "Το ιντερνέτ κάθε άλλο παρά........όπως επισημαίνει και ο Lexx."
δεν αναφέρεται στον Lexx όπως από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα αλλά σε σένα που είσαι και ο συγγραφέας του άρθρου (και ανέφερες τη συγκεκριμένη φράση).
Αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός, μία εταιρία προσπαθεί να κάνει ότι θέλει. Εντάξει, κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να γραφτεί σε αυτήν την υπηρεσία της Google. Όποιος θέλει την υγεία του, να την εμπιστευτεί, σε μία εταιρία, μπορεί να το κάνει. Δικά του προσωπικά δεδομένα είναι εξάλλου. Προσωπικά δε θα τα εμπιστευόμουν.
Με αγάπη πάντα
Max
Ψάξτε στο YouTube για "Google Masterplan" και θα δείτε πόσο μπροστά βλέπουν μερικοί.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Πες μας την βασιλική σου γνώμη